Γέφυρα Bacunayagua: Ένα θαύμα της κουβανικής μηχανικής


Περίπου στα μισά της Via Blanca, του δρόμου που ενώνει το Varadero με την Αβάνα, συναντάμε την πανέμορφη Puente Bacunayagua, ένα αληθινό θαύμα της μηχανικής! Με ύψος που φτάνει τα 110 μ. (360 πόδια) από την επιφάνεια της θάλασσας, πλάτος 16 μ. και έκταση 116 μ. (374 πόδια), η ψηλότερη γέφυρα της Κούβας θεωρείται από τους πολίτες της ως ένα από τα επτά θαύματα της κουβανικής μηχανικής. Η γέφυρα αυτή είναι διπλής κατεύθυνσης και επιτρέπει στη Via Blanca να διασχίσει την Κοιλάδα Yumuri, ενώνοντας την επαρχία της Αβάνας με αυτή του Matanzas


Κοιλάδα Yumuri

Οι εργασίες για την κατασκευή της ξεκίνησαν το 1956 και ολοκληρώθηκαν το 1959 με τα εγκαίνια να γίνονται στις 26 Σεπτεμβρίου. Από το 1976 μέχρι το 2010 αποτελούσε το όριο των επαρχιών της Αβάνας και του Matanzas αλλά από το 2011 και μετά σηματοδοτεί το όριο ανάμεσα στην επαρχία του Matanzas και στη νεότερη επαρχία Mayabeque, τη μικρότερη στο νησί. Βρίσκεται περί τα 18 χλμ. δυτικά της πόλης Matanzas και πήρε την ονομασία της από το χωριό Bacunayagua του Δήμου Santa Cruz del Norte της επαρχίας Mayabeque.



Η πραγματικά εντυπωσιακή αυτή γέφυρα κατασκευάστηκε από την εταιρεία SACMAG των SáenzCancioArvesuMartin και Gutiérrez ενώ επικεφαλής του έργου τέθηκαν οι μηχανικοί Louis Sáenz Duplace και Manolo Arvesu. Ο βραβευμένος Louis Sáenz γεννήθηκε στην Αβάνα, έλαβε πτυχίο πολιτικού μηχανικού από το Πανεπιστήμιο της γενέτειράς του και πτυχίο Μεταλλουργικής Μηχανικής από το Πολυτεχνικό Ινστιτούτο του Μπρούκλιν και εργάστηκε στο Σαν Χουάν, το Πουέρτο Ρίκο και το Μαϊάμι της Φλόριντα. Έχει επιμεληθεί την κατασκευή και άλλων γεφυρών στην Κούβα, όπως η γέφυρα του ποταμού Canomar (επίσης στην περιοχή Matanzas), η Cuyaguateje στο Pinar del Rio και η γέφυρα Tuinicu, αλλά η συγκεκριμένη αποτελεί το αριστούργημα της καριέρας του. 



Το εγχείρημα της κατασκευής γέφυρας πάνω από το φαράγγι Yumuri αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολο λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους. Οι μηχανικοί κατάλαβαν σύντομα ότι θα έπρεπε να εξετάσουν όλες τις εναλλακτικές λύσεις και τελικά κατέφυγαν στην καινοτόμο λύση της χρήσης ημιτόξων, ακολουθώντας την τεχνική του Αυστριακού μηχανικού Josef Melan, γνωστού για την εφαρμογή του «συστήματος Melan», μιας μεθόδου κατασκευής ενισχυμένων γεφυρών.



Στην πλευρά του ρεύματος προς Αβάνα υπάρχει ένα εστιατόριο και ένα κατάστημα με σουβενίρ. Επιβάλλεται μια στάση είτε για να απολαύσουμε μια δροσερή piña colada, μασουλώντας καρύδα που έκοψε και μας κέρασε ο πάντα χαμογελαστός υπάλληλος, είτε απλώς για να δούμε την απίστευτη θέα από την εξέδρα παρατήρησης. 


Στάση για μια δροσερή pina colada...

Στα νότια της γέφυρας απλώνεται η καταπράσινη Κοιλάδα Yumuri ενώ στα βόρεια βρίσκονται οι ακτές των Στενών της Φλόριντα. Στο τοπίο κυριαρχούν οι βασιλικοί φοίνικες, το εθνικό δέντρο της Κούβας, ενώ ανάμεσα από την πυκνή βλάστηση παρατηρούμε να πετούν άπειρα πουλιά, από μαυροπούλια μέχρι πανέμορφοι αετοί. 


Αετοί πετούν πάνω από τη γέφυρα


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παραδοσιακή πολωνική σούπα zurek

Τι είναι το kaymak και πώς μπορούμε να το φτιάξουμε;

Szentendre: Το χωριό των καλλιτεχνών

Γλυκιά πατσαβουρόπιτα Λέρου

Οι ιστορικές πλατείες της Ρώμης