Η Τήνος σε 3 μέρες...

Η Τήνος, το ιδιαίτερο αυτό νησί των Κυκλάδων, προσφέρεται τόσο για πολυήμερες διακοπές όσο και για σύντομες εξορμήσεις, λόγω της κοντινής του απόστασης από την Αθήνα. Στο παρελθόν έχω αναφερθεί εκτενώς στην Τήνο, παρουσιάζοντας ένα πλήρες αφιέρωμα στα αξιοθέατα, τις παραλίες και την κουζίνα της (βλ. το σχετικό άρθρο μου εδώ). Σήμερα σκέφτηκα να επανέλθω με ένα ακόμα -συμπληρωματικό, θα έλεγα- άρθρο για το πανέμορφο κυκλαδονήσι, προσφέροντας προτάσεις στους ταξιδιώτες που έχουν στη διάθεσή τους μόνο λίγες μέρες και φυσικά δεν έχουν τη δυνατότητα να γυρίσουν ολόκληρο το νησί. Ας δούμε λοιπόν βήμα-βήμα πώς μπορείτε να πάρετε μια γερή γεύση από Τήνο, όταν έχετε στη διάθεσή σας μονάχα τρεις μέρες...

Παρασκευή απόγευμα

Αναχωρούμε από το λιμάνι της Ραφήνας και φτάνουμε στην Τήνο νωρίς το βραδάκι. Μένουμε -όπως πάντα- στο συγκρότημα κατοικιών “Δροσουλίτες” στον Άγιο Ιωάννη Πόρτο και επιλέγουμε μία από τις μπροστινές μεζονέτες που έχουν θέα στη θάλασσα.

22:30 μ.μ.
Σουβλάκια χοιρινό και κοτόπουλο
Πιάνουμε τραπέζι στο εστιατόριο “Η Ανατολή του Πόρτο” και κυριολεκτικά “σκάμε” από το πολύ φαγητό! Μερίδες τεράστιες, υπέροχες γεύσεις, φιλικό σέρβις, ωραία ατμόσφαιρα, νορμάλ τιμές και ένας πολύ καλός παιδότοπος για να χορταίνουν τα παιδιά παιχνίδι. Δοκιμάζουμε τα υπερμεγέθη σουβλάκια από χοιρινό και κοτόπουλο, μανιτάρια τηγανητά, πατάτα στο φούρνο με λιωμένα τυριά, σαγανάκι, μελιτζάνες τηγανητές, την ομώνυμη σαλάτα “Ανατολή του Πόρτο” και ο κατάλογος πραγματικά δεν τελειώνει ποτέ...

Μεσάνυχτα και ξεκινάμε να απολαύσουμε τη νυχτερινή ζωή του νησιού. Τα ποτά δίνουν και παίρνουν στον “Αργοναύτη”, έναν καλαίσθητο χώρο, vintage αισθητικής, με πολύ καλή μουσική. Οι ώρες περνούν με ευχάριστη ατμόσφαιρα, κέφι και πολύ χορό, κυρίως latin.

Σάββατο

10:00 π.μ.
Δεν αντιστεκόμαστε στη θάλασσα που μας καλεί. Μια βουτιά στην παραλία του Αγίου Ιωάννη Πόρτο και ένα καλό πρωινό με pancakes στο beach bar “Φύκι” είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει κανείς τη μέρα του.

14:00 μ.μ.
Άποψη της Χώρας
Βόλτα στην πόλη και η απαραίτητη επίσκεψη στον Ιερό Ναό της Μεγαλόχαρης για να προσκυνήσουμε τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας. Καλύτερες ώρες οι μεσημεριανές, όταν ο Ναός δεν κατακλύζεται από τα πλήθη των τουριστών και έχεις τη δυνατότητα να προσευχηθείς και να αισθανθείς εντονότερη την κατανυκτική ατμόσφαιρα.

Άποψη της Χώρας. Στο βάθος διακρίνεται ο Ιερός Ναός της Μεγαλόχαρης

17:00 μ.μ. Απόδραση στον Πύργο, το χωριό των μαρμαροτεχνιτών και ένα από τα πιο γραφικά της Τήνου. Επιβάλλεται μια στάση στην κεντρική πλατεία για ελληνικό καφεδάκι και γαλακτομπούρεκο.

22:00 μ.μ. Ανηφορίζουμε στον Σκαλάδο και οδεύουμε κατευθείαν για φαγητό “Στου Ζαχαρία”. Παραδοσιακό ταβερνάκι με υπέροχη κουζίνα. Δοκιμάζουμε τη σαλάτα του Ζαχαρία (σκέτο ποίημα!), μελιτζανοσαλάτα, φλογέρες με τυρί, θεϊκό μπεκρή μεζέ σερβιρισμένο σαν πεϊνιρλί πάνω σε πιτούλα η οποία “ποτίζει” από την υπέροχη σάλτσα, κοντοσούβλι και άπαιχτη τηγανιά.

Φλογέρες με τυρί
Σαλάτα του Ζαχαρία, μελιτζανοσαλάτα

Μπεκρή μεζέ

Κοντοσούβλι
Τηγανιά

Ο ίδιος ο Ζαχαρίας είναι ένας άνθρωπος υπέροχος όσο και τα πιάτα του, ζεστός, φιλικός, φιλόξενος και με πολύ χιούμορ. Φτάσαμε αργά το βράδυ στο μαγαζί και σε περίοδο μη τουριστική, οπότε είχαμε την ευκαιρία να καθίσουμε αρκετή ώρα μαζί του και να συζητήσουμε για τους πειραματισμούς του στην κουζίνα αλλά και για τη ζωή στο νησί.

"Στου Ζαχαρία", Σκαλάδος

Κυριακή

11:00 π.μ.
Βάφλες με παγωτό, beach bar "Φύκι"
Η μέρα ξεκινά με ένα χορταστικό (και άκρως παχυντικό για ακόμα μια φορά!) πρωινό στο “Φύκι” που περιλαμβάνει καφέ και βάφλες με σοκολάτα και παγωτό.

14:30 μ.μ. Εξόρμηση στο χωριό Βωλάξ για να θαυμάσουμε το μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο με τους δεκάδες στρογγυλούς γρανίτες που είναι διάσπαρτοι στο οροπέδιο και να συναντήσουμε τον φίλο μας, Λάσκο Λασκαρίδη, τον καλλιτέχνη που κρύβεται πίσω από τα ποιήματα που κοσμούν τα πορτοπαράθυρα όλων των εγκαταλελειμμένων σπιτιών του οικισμού.

16:30 μ.μ. Γεύμα στην “Άγκυρα”, στην περιοχή της Παλλάδας. Μία από τις καλύτερες ψαροταβέρνες στη Χώρα για να ευχαριστηθείς φρέσκα ψάρια, θαλασσινά και άφθονο ούζο και τσιπουράκι.

Το απόγευμα, με γεμάτες τις μπαταρίες μας, αποχαιρετάμε -προσωρινά- την Τήνο και παίρνουμε το πλοίο της επιστροφής...

Σούρουπο στη Χώρα με την πανσέληνο να κάνει την εμφάνισή της...